sobota 6. listopadu 2010

Ekonomická otázka, aneb kam investovat?

Přemýšlím jen tak čistě teoreticky...

Mám přebytečných 250.000,- Kč, válí se mi na studentském kontě a úroky na bankovním účtě mi příliš nevynesou. V tuhle chvíli by člověk, který používá hlavu k přemýšlení, zvolil třeba finančního poradce a prokonzultoval s ním danou situaci, kam nejlépe uložit své peníze.

Patří zlatá cihla k jednomu z mnoha způsobů, kam "zainvestovat"? Zlato - v historii bankovnictví jsme se učili, že to bývávala už v jaké době před naším letopočtem forma platidla. Česká národní banka v roce 97-98 začínala rozprodávat své rezervy zlata. Prý "O prodeji zlata bylo rozhodnuto po zvážení poklesu významu zlata jako rezervního aktiva, dále dlouhodobě klesající ceny zlata a nízkých výnosů z jeho držení.".. Bankovní rada, která tehdy rozhodla o prodeji zlata, předpokládala poněkud jiný vývoj trhu, taky to tak dopadlo, ČNB mohla mít o 27 milard více, kdyby s prodejem zlata počkala.

Mou otázkou je: Vyplatí se být tzv. gold bug (což je člověk, který nakupuje zlato do svého vlastnictví)? Takový obchodník, který je označen anglickým termínem, nakupuje zlato ve víře, že se finanční svět zhroutí (že stávající finanční krize, která odeznívá, přijde a ještě se několikrát znásobí) a jen zlato si uchová svoji hodnotu.

Co je tedy výhodnější? Aby se investičním nástrojem stalo zlato, a nebo akcie a jiné cenné papíry? Či vložit peníze do fondů v podobě stavebka, penzijka, apod.? Nejsem žádný ekonomický expert, proto si jen pokládám otázky, na které víceméně odpovědi neznám a snažím se je dohledávat.. Mohu o tom jen konstatovat a domnívat se, že můj názor bude balancovat tak dlouho, až se bude přiklánět spíše k reálné odpovědi.. Mám certifikaci u ČNB a je mi k ničemu. Jen papír...

7 komentářů:

Veju řekl(a)...

Já pro Tebe pár možností mám :D.

1) napiš Lauře ;).
2) zavolej OVBkům ;).
3) kup si dluhopis, akcii nebo jiný CP :D.

Bankovnictví mi ale fakt chybí :).

Dáda řekl(a)...

Ty jsi prdlá :) ...

Na Lauru jsem si včera vzpomněla, chybí mi, i bankovnictví. Škoda, že ho nemám ve škole, ještě že alespoň tu ekonomiku :) ..

A nikomu volat nebudu, se neumím vnucovat :-) .. Zjisti to ty, že Tě to třeba zajímá a pak mi napiš, co je nejvýhodnější, mě by to zajímalo :) ..

Veju řekl(a)...

nenene :D do toho mě netahej :D celej měsíc se snažim Hupovi a Klixovi vysvětlit, že s ovb nechci nic mít :D vyptávat se jich na investice by bylo jako kopat do hnízda :D

se zeptej ve škole, nee? ;)

XXX řekl(a)...
Tento komentář byl odstraněn autorem.
Dáda řekl(a)...

Okay, okay, nebudu Tě do toho tahat :D ..

Ty taky patříš k těm, co dostali nabídku, protože "Zrovna ty na to máš?!" nebo fráze "Myslím si, že zrovna ty na to máš, proto jsem si vybral Tebe.".. Mohla bych pokračovat dál a dál. Takoví lidé se argumentaci učí na jejich meetingách :D.. Znám to, taky jsem dělávala finanční poradkyni a jezdila jsem kvůli tomu až do Plzně :D .. Mě před pár dny přišel dopis přímo z Varské pobočky OVB, že se se mnou chce nějakej týpek sejít. Prý podnikám v téhle sféře, asi neví, že už ne :D .. To v databázi totiž nepíšou, no jo no :-) .. Každopádně dopis mě potěšil, dnes už to lidi řeší přes facebook, icq, a nebo foun :D .. Moderní technologie rozšiřuje "byznysu" obzor :D ..

Ve škole? Nevím, jak by na mě koukali. Víš, že se nerada ptám :D ..

Btw: Dej se k OVB, budeš mít alespoň kvalitní kancelářské vybavení :D :D :D ... Budeš zvát lidi na kafčo, obvolávat stará kamarádství a pak je na schůzce zklameš, že jsi něco jakoby "pojišťovák" :D .. Jdi do toho, máš to v kapse :D ..

Katka řekl(a)...

Ja mat takepeniaze tak kupim akcie googlu slebo applu, ten google je taka istotka. I ked ani to zlato nemusi byt zle ;)

Dáda řekl(a)...

Akcie googlu? O čom to hovoríš? Ja si taky práve myslím, že investovať do zlata nie je zlý nápad, aj keď akcie sú na tom možno trochu lepšie, neviem. Ale vela ďakujem za názor, Katka ;)