neděle 18. září 2011

Neflákám se...

Ačkoliv na mém blogu nepublikuji žádné články, tak ano, neflákám se, jen prokrastinuji. Poprvé, když jsem si přečetla o prokrastinaci, znělo to jako nějaká nemoc, ale já takovým slovům říkám, že jsou sprostý. V mém případě se jedná o slova, kterým na první dojem nerozumím. Člověk musí rozšiřovat svou slovní zásobu a neustále se vzdělávat, to je asi úkol každého z nás, jenž nechce zůstat na jednom a tom samém místě XX let.
Prokrastinace pochází z latinského "pro crastinus", což znamená "patřící k zítřku". Projevuje se chorobným odkládáním povinností, a to až na dobu hrozící průšvihem. Mou první úvahou bylo, že sama sobě děkuji za to, že i přestože prokrastinuji, tak mi nehrozí průšvih... Ale teď mě napadá, že odkládám prevenci k zubnímu lékaři a než se tam dokopu (pokud už nyní není pozdě), tak mé prokrastinování skončí bolestně, s čímž už nyní počítám :-/ ...Takže se nejedná vlastně o odkládání povinnosti až na dobu hrozící průšvihem, ale leckdy i za ní. Takže průšvih nemusí jen nastat, ale již nastal (či v blízké budoucnosti nastane). Naše společnost je čím dál tím více orientována na výkon a lidé začínají být přetížení a zanedbávají své zdraví... Tím však nechci říct, že můj pohodový studentský život je přetížen. Do určité míry ano, ale kolikrát odkladatelýma, zkrátka nedůležitýma věcma. Ale co takhle ti, kteří ráno odchází do práce a vrací se večer, ne-li za pár dní? Kdyby bylo mnou, sankcionuji nedodržené preventivní prohlídky všeho druhu! Lidé nejsou schopni dokopat se k lékařům, zde hraje hlavní roli čas na úkor svého zdraví! Jsem si vědoma, že sankce v podobě zničeného, nenapravitelného zdraví, je tou největší sankcí s úrokem do konce života, ale proč tomu nepředejít?!! A jak, aby to bylo efektivní? :( ...

Žádné komentáře: